środa, 28 grudnia 2016

Najlepsze Książki roku 2016

Bardzo długo zastanawiałam się, jakie kryteria przyjąć w tym roku, by z 70 przeczytanych pozycji wyodrębnić te najlepsze.
A może w ogóle nie robić zestawienia?
Sama jednak uwielbiam biegać po rozmaitych blogach, zgadując i sprawdzając, co też ludziom podobało się najbardziej, nie chcę więc pozbawiać takiej rozrywki również moich czytelników.
W tym roku postanowiłam podzielić książki na kategorie i wpisać 13 tych, które poruszyły mnie i zadziwiły najmocniej.
Oto one:

Literatura faktu, biografia:

1. Tuwim. Wylękniony bluźnierca.
2. Pozdrowienia z Korei. Uczyłam dzieci północnokoreańskich elit.
3. Nic nie jest w porządku. Wołyń. Moja rodzinna historia.



Kryminał:

4. Istota zła



Powieść historyczna:

5. Królowa
6. Legion



Powieść obyczajowa

7. Tajemna historia
8. Ludzka skaza
9. Ścieżki północy
10. Honor





Przed Wami trzy książki, które uważam za bezdyskusyjnie najlepsze.

Miejsce III - Wyspa



Miejsce II - Uczeń architekta


Miejsce I - Książka Roku 2016 - Zabić arcyksięcia



3 komentarze :

  1. Świetny wybór. Nie czytałam wszystkich powieści. Mam ogromną ochotę na poznanie biografii Tuwima, to jeden z moich ulubionych poetów i przeczytanie "Tajemnej historii". Jestem zauroczona prozą Elif Shafak, jej "Czterdzieści zasad miłości" poruszyło mnie, skłoniło do refleksji i zachwyciło maestrią pióra. Jej "Uczeń architekta" to intrygująca historia, napisana z rozmachem i pełna emocji. Wciąga niczym Opowieść z tysiąca i jednej nocy.To moja tegoroczna, absolutna faworytka. Wielkie odkrycie literackie!

    OdpowiedzUsuń
  2. O "Czterdziestu zasadach miłości" czytałam na Twoim blogu. Muszę je koniecznie zdobyć. Co do "Ucznia..." - bardzo się wahałam, czy jemu właśnie nie przyznać I miejsca.
    "Tajemna historia" ma niesamowity klimat: szacowna uczelnia, porośnięta bluszczem, wykłady z klasyki literatury, zbrodnia i potworne poczucie winy... Kto i kogo zabił dowiadujemy się już na pierwszych stronach. Przez całą powieść natomiast śledzimy odpowiedź na pytanie, dlaczego. Rewelacyjna powieść. Niezwykła.

    OdpowiedzUsuń
  3. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale kilka mam na swojej liście do przeczytania ;) A zestawienia i ja bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń